Aktualności
|
2017-09-01 Uprzejmie informuję, że w dniu 20 lipca 2017 r. uchwalona została nowelizacja ustawy o gospodarce nieruchomościami, w której przewidziano szereg zmian dotyczących działalności zawodowej w dziedzinie gospodarowania nieruchomościami, w tym szczególnie istotnych i oczekiwanych przez środowisko zawodowe pośredników w obrocie nieruchomościami oraz zarządców nieruchomości. Ustawa została opublikowana w Dzienniku Ustaw z dnia 8 sierpnia 2017 r. pod poz. 1509. Nowe przepisy zaczną obowiązywać co do zasady od dnia 1 września 2017 r. więcej » |
2015-06-11 Wartość wniosków złożonych przez samorządy do państwowego banku BGK na dopłaty do budownictwa socjalnego już przekroczyła zarezerwowaną pulę 63 mln zł. więcej » |
2015-01-20 Jak podaje Serwis Samorządowy PAP rewitalizacja będzie kolejnym zadaniem własnym gmin - przewiduje projekt założeń ustawy o rewitalizacji przygotowany przez MIR. więcej » |
2014-06-05 Rzecznik Praw Obywatelskich sygnalizuje w wystąpieniu problem dotyczący zasadności pozostawania w obrocie prawnym uregulowania zawartego w ustawie o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, nakładającego na gminy obowiązek określenia w uchwale dotyczącej zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy również zasad wynajmowania lokali mieszkalnych o powierzchni powyżej 80 metrów kwadratowych. więcej » | |
|
|
|
|
65-120 Zielona Góra,
ul. Zjednoczenia 110
tel. (68) 353-36-96,
fax (68) 353-36-84
|
|
|
|
O NAS
STATUT
„STOWARZYSZENIA DYREKTORÓW I PREZESÓW ZAKŁADÓW GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ
I KOMUNALNEJ”
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1
Stowarzyszenie Dyrektorów i Prezesów Zakładów Gospodarki
Mieszkaniowej i Komunalnej, zwane w dalszych postanowieniach statutu „STOWARZYSZENIEM”jest
stowarzyszeniem zarejestrowanym i posiada osobowość prawną.
§ 2
- Terenem działania STOWARZYSZENIA jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
- Siedzibą władz STOWARZYSZENIA jest Zielona Góra.
§ 3
- STOWARZYSZENIE może nawiązywać współpracę z innymi organizacjami w kraju
i zagranicą o tych samych i podobnych celach oraz zasadach i kierunkach działania.
- STOWARZYSZENIE może przystępować do związków i stowarzyszeń w kraju i
zagranicą.
- O przystąpieniu do organizacji, o których mowa w ust. 1, bądź wystąpieniu
z nich decyduje Zarząd Stowarzyszenia zwykłą większością głosów.
§ 4
Zarząd STOWARZYSZENIA używa pieczęci podłużnej z napisem: "Stowarzyszenie
Dyrektorów i Prezesów Zakładów Gospodarki Mieszkaniowej i Komunalnej - Zarząd
w Zielonej Górze".
ROZDZIAŁ II
Cele i środki działania STOWARZYSZENIA
§ 5
Celem STOWARZYSZENIA jest działanie na rzecz przepływu informacji
o funkcjonowaniu zakładów branży mieszkaniowej i komunalnej, informacji naukowo-technicznej
i ofertowej, promocji w zakresie wzorcowych rozwiązań organizacyjnych, technicznych,
technologicznych i finansowo-księgowych, podnoszenie kwalifikacji zawodowych
członków STOWARZYSZENIA a ponadto stworzenia branżowej doradczo-opiniodawczej
reprezentacji wobec władz administracyjnych, samorządowych oraz innych organizacji.
§ 6
STOWARZYSZENIE realizuje swoje cele poprzez:
- Cykliczne organizowanie spotkań informacyjno-szkoleniowych dla dyrektorów,
prezesów, ich zastępców i głównych księgowych oraz innych osób zainteresowanych
tematyką gospodarki komunalnej i mieszkaniowej.
- Działalność wydawniczą biuletynu informacyjnego.
- Działalność promocyjną najlepszych rozwiązań organizacyjno-technicznych.
- Organizację wystaw i ekspozycji branżowych.
- Organizowanie sesji wyjazdowych na obiekty gospodarki mieszkaniowej i
komunalnej.
- Organizowanie odpłatnie szkoleń, kursów, zjazdów, konferencji oraz innych
form doskonalenia kwalifikacji i wymiany doświadczeń z innymi organizacjami.
- Ułatwianie członkom STOWARZYSZENIA dostępu do obowiązującego prawa, fachowej
literatury i innych źródeł informacji oraz opiniowanie i inicjowanie uregulowań
prawnych w zakresie nieruchomości.
- Podejmowanie przez członków STOWARZYSZENIA innych działań w zakresie realizacji
celów STOWARZYSZENIA.
ROZDZIAŁ III
Członkowie STOWARZYSZENIA, ich prawa i obowiązki
§ 7
Członkami STOWARZYSZENIA są:
- Członkowie zwyczajni.
- Członkowie wspierający.
§ 8
- Członkiem zwyczajnym może być każdy dyrektor, prezes, ich zastępcy i główny
księgowy jednostek gospodarczych, których przedmiotem działania jest gospodarka
mieszkaniowa i komunalna oraz zarządzanie nieruchomościami.
- Za zgodą Zarządu członkiem STOWARZYSZENIA może zostać osoba pełniąca inną
funkcję lub reprezentująca inną jednostkę tematycznie związaną jednak z zagadnieniami
gospodarki mieszkaniowej i komunalnej.
- Członkiem wspierającym może być polska osoba fizyczna lub prawna, która
pragnie wspierać działalność STOWARZYSZENIA poprzez zadeklarowanie stałej
składki.
§ 9
- Członków zwyczajnych i wspierających przyjmuje Zarząd STOWARZYSZENIA na
podstawie pisemnej deklaracji.
- Założyciele STOWARZYSZENIA stają się członkami zwyczajnymi z chwilą uprawomocnienia
się postanowienia o zarejestrowaniu STOWARZYSZENIA.
§ 10
- Członek zwyczajny ma prawo do:
- czynnego i biernego wyboru do władz STOWARZYSZENIA,
- udziału w działalności programowo-organizacyjnej i pomocy doradczej.
- Członek wspierający ma prawo do udziału w działalności programowo-organizacyjnej
i pomocy doradczej.
§ 11
Członkowie zobowiązani są do:
- Przestrzegania statutu i uchwał władz STOWARZYSZENIA.
- Aktywnego udziału w realizacji celów statutowych STOWARZYSZENIA.
- Regularnego opłacania składek członkowskich i innych świadczeń obowiązujących
w stowarzyszeniu.
§ 12
Członkostwo ustaje na skutek:
- Dobrowolnego wystąpienia członka, zgłoszonego pisemnie do Zarządu STOWARZYSZENIA.
- Wykreślenia z listy członków z powodu:
- śmierci,
- nieusprawiedliwionego zalegania z opłatą składek przez okres ponad 4 miesięcy,
- działania na szkodę STOWARZYSZENIA, rażącego naruszenia zasad statutowych, nieprzestrzegania postanowień, uchwał i regulaminów.
-
Za datę ustania członkostwa uważa się:
- W przypadku określonym w § 12 punkcie 1 - datę doręczenia pisma Zarządowi STOWARZYSZENIA.
- W przypadku określonym w § 12 punkcie 2 - datę podjęcia uchwały przez Zarząd STOWARZYSZENIA
- W przypadku śmierci członka STOWARZYSZENIA członkostwo ustaje z datą jego śmierci.
§ 13
- Zarząd STOWARZYSZENIA podejmuje decyzję o ustaniu członkostwa w formie
uchwały.
- Od uchwały Zarządu STOWARZYSZENIA służy członkowi prawo wniesienia odwołania
do Walnego Zebrania.
- Zarząd zobowiązany jest do zawiadomienia członka o skreśleniu lub wykluczeniu,
wskazując na prawo wniesienia odwołania do Walnego Zebrania Członków, w terminie
14 dni od daty doręczenia stosownej uchwały lub orzeczenia.
ROZDZIAŁ IV
Struktura organizacyjna STOWARZYSZENIA
§ 14
- Władzami STOWARZYSZENIA są:
- Walne Zebranie,
- Zarząd,
- Komisja Rewizyjna.
- Do władz STOWARZYSZENIA mogą być wybierani wyłącznie członkowie zwyczajni.
§ 15
- Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 3 lata.
- Mandat członka władz wygasa przed upływem kadencji w razie:
- ustania członkostwa,
- zrzeczenia się mandatu.
- Uchwały władz zapadają w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy
obecności co najmniej połowy liczby członków uprawnionych do głosowania w
pierwszym terminie, w drugim terminie bez względu na ilość obecnych członków
uprawnionych do głosowania, jeżeli postanowienia statutu nie stanowią inaczej.
W razie równej ilości głosów rozstrzyga głos Prezesa.
- Przy wyborach władz oraz przy głosowaniu nad wnioskiem o wykluczenie członka
władz zarządza się tajne lub jawne głosowanie, w zależności od podjętej uchwały.
§ 16
- Najwyższą władzą jest Walne Zebranie.
- Do kompetencji Walnego Zebrania należy:
- uchwalenie statutu i jego zmian,
- wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
- uchwalenie regulaminu obrad Walnego Zebrania,
- zatwierdzenie regulaminu działania Zarządu,
- uchwalenie absolutorium Zarządowi,
- podjęcie uchwały o rozwiązaniu STOWARZYSZENIA,
- rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu oraz skarg na jego działalność,
- określenie głównych kierunków działalności STOWARZYSZENIA,
- ustalenie wysokości składki członkowskiej i zasad jej opłacania.
§ 17
- Walne Zebranie zwołuje Zarząd przynajmniej raz na 1 rok.
- Zarząd obowiązany jest zwołać Walne Zebranie:
- w ciągu 2 miesięcy od zgłoszenia wniosku na piśmie lub drogą elektroniczną
przez 25 % członków uprawnionych do głosowania,
- na żądanie Komisji Rewizyjnej.
- O terminie i porządku obrad Zarząd zawiadamia członków na piśmie lub drogą
elektroniczną co najmniej 7 dni naprzód.
- Posiedzenia Walnego Zebrania są protokołowane.
- Protokół podpisuje Przewodniczący Obrad i Protokolant.
§ 18
- Zarząd składa się z od 5 do 7 osób wybieranych na okres
3 lat przez Walne Zebranie.
-
Zarząd wybiera ze swego grona Prezesa, dwóch Zastępców
Prezesa, Sekretarza i Skarbnika oraz członków zarządu.
-
W przypadku ustąpienia, wykluczenia lub śmierci członka
władz STOWARZYSZENIA (z wyłączeniem Prezesa Zarządu) w trakcie kadencji,
skład osobowy tych władz jest uzupełniany przez ZARZĄD. Liczba dokooptowanych
w ten sposób członków władz nie może przekroczyć 1/3 liczby członków pochodzących
z wyboru.
§ 19
Do zakresu działania Zarządu należy:
- kierowanie działalnością STOWARZYSZENIA oraz określenie szczególnych kierunków
działania STOWARZYSZENIA,
- realizacja uchwał Walnego Zebrania Członków STOWARZYSZENIA,
- przyjmowanie członków oraz prowadzenie dokumentacji członkowskiej,
- uchwalanie okresowych planów działalności programowej i finansowej (budżetu
i preliminarzy),
- prowadzenie dokumentacji STOWARZYSZENIA,
- podejmowanie uchwał związanych członkostwem oraz z jego ustaniem członkostwa,
- zwoływanie Walnych Zebrań Członków STOWARZYSZENIA,
- reprezentowanie STOWARZYSZENIA na zewnątrz,
- zawieranie porozumień bądź umów dotyczących realizacji statutowych zadań
STOWARZYSZENIA,
- sprawowanie zarządu nad majątkiem STOWARZYSZENIA,
- uchwalanie regulaminu pracy zarządu,
- powoływanie komisji, zespołów oraz określanie ich zadań,
- składanie sprawozdań ze swej działalności na walnym zebraniu członków,
- reprezentowanie STOWARZYSZENIA na zewnątrz.
§ 20
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes.
- Tryb pracy Zarządu określa regulamin.
- Obsługę administracyjną Zarząd może zlecić innej osobie, także nie będącej
członkiem stowarzyszenia.
§ 21
- Komisja Rewizyjna jest organem kontroli STOWARZYSZENIA.
- Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków, w tym Przewodniczącego, Sekretarza
i Członka.
- Komisja Rewizyjna może dokooptować do swego składu nowych członków na
miejsce członków ustępujących w liczbie nie przekraczającej 1/3 ustalonego
składu Komisji.
- Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa 3 lata.
§ 22
Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej należy:
- kontrola całokształtu działalności STOWARZYSZENIA, a w szczególności gospodarki
finansowej co najmniej raz do roku,
- kontrola opłacania składek członkowskich,
- składanie sprawozdań na Walnym Zebraniu wraz z oceną działalności i wnioskiem
o udzielanie absolutorium ustępującymi Zarządowi STOWARZYSZENIA,
- przedstawianiu Zarządowi wniosków w sprawie działalności STOWARZYSZENIA,
- występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonych kontroli
i lustracji oraz z żądaniem wszelkich wyjaśnień w sprawach tego wymagających.
- Prawo żądania zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków w razie
stwierdzenia nie wywiązywania się przez Zarząd z jego statutowych obowiązków.
§ 23
- Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo brać udział, z głosem doradczym
w posiedzeniach Zarządu.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą pełnić innych funkcji we władzach
STOWARZYSZENIA.
- Komisja Rewizyjna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu.
ROZDZIAŁ V
Fundusze i majątek STOWARZYSZENIA
§ 24
- Fundusze i majątek powstają:
- ze składek członkowskich,
- z darowizn, spadków, zapisów, dotacji,
- z dochodów z majątku STOWARZYSZENIA,
- wpływy z działalności statutowej.
- Dochód ma służyć tylko i wyłącznie do realizacji celów statutowych i nie
może być przeznaczony do podziału między członków.
- Majątek i fundusze zarządzane są przez Zarząd.
- Oświadczenia w sprawach majątkowych STOWARZYSZENIA składają: Prezes lub
Zastępca Prezesa Zarządu oraz inny członek Zarządu
- Dla ważności innych pism i dokumentów wymagany jest podpis Prezesa lub
Zastępcy Prezesa lub innego członka Zarządu.
- STOWARZYSZENIE prowadzi gospodarkę finansową oraz rachunkowość, zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
- Środki pieniężne, niezależnie od źródeł ich pochodzenia, mogą być przechowywane
wyłącznie na kontach STOWARZYSZENIA.
ROZDZIAŁ VI
Zmiana statutu STOWARZYSZENIA
§ 25
Zmiany statutu uchwala Walne Zebranie większością 2/3 głosów, przy obecności
co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
ROZDZIAŁ VII
Rozwiązanie STOWARZYSZENIA
§ 26
- Rozwiązanie STOWARZYSZENIA następuje na podstawie uchwały Walnego Zebrania
podjętej większością 2/3 głosów, przy udziale co najmniej połowy członków
uprawnionych do głosowania.
- Majątek zlikwidowanego STOWARZYSZENIA przeznacza się na cele określone
w uchwale Walnego Zebrania.
- Likwidatorami są członkowie Zarządu.
- Koszty likwidacji pokrywa się z majątku STOWARZYSZENIA.
Statut przyjęto uchwałą 2/2005
dnia 20.01.2005 r.
|
|